Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΠΟΙΟΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΥΛΟΥ





ΜΕΤΩΠΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΣΤΟ ΣΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΙ :
-          «ΜΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡ. ΕΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
-          «ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ»
-          ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΠΟΙΟΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΥΛΟΥ, ΟΠΩΣ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ»

Ο Αλ. Αλαβάνος μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ «Πρώτη Γραμμή» (Λυριτζή – Οικονόμου) για τα γεγονότα της Νομικής, ανέφερε μεταξύ άλλων :



-          «Το πρόβλημα των μεταναστών και προσφύγων έχει φτάσει πλέον σε ακραίο σημείο παραβίασης των στοιχειωδών δικαιωμάτων στη ζωή, την εργασία, την αξιοπρέπεια. Και είναι χρήσιμες δραστηριότητες και κινητοποιήσεις  για την προβολή και την επίλυση του προβλήματος. Θα μπορούσαν να βρεθούν πιο εύστοχες κινήσεις από τη Νομική. Θα άξιζε να κάνουν κατάληψη στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Αθήνα, στο κέντρο, στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας και να συνδυάσουν το θέμα των δικαιωμάτων με το ζήτημα του τερματισμού της κατάστασης όπου η Ελλάδα έχει γίνει αποθήκη ανθρώπινης δυστυχίας, αφού με βάση το Δουβλίνο ΙΙ η Ευρωπαϊκή Ένωση καθηλώνει στη χώρα μας πρόσφυγες που θέλουν να πάνε στις οικογένειες τους στη Βρετανία, τη Σουηδία ή αλλού. Μια τέτοια κατάληψη, με ένα από τα βασικά αιτήματα την κατάργηση του Δουβλίνου ΙΙ, όπως εξάλλου ζητάει κι ο ΟΗΕ, που θα οδηγούσε σε μια αποφόρτιση των σημείων συγκέντρωσης των εγκαταλειμμένων προσφύγων, θα είχε ως αποτέλεσμα την ομόθυμη στήριξη της κοινής γνώμης. Και θα απέφευγε τη σημερινή κατάσταση όπου γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια η γνώμη της κοινωνίας να στραφεί ενάντια στους ξένους, ενάντια στο πανεπιστημιακό άσυλο, ενάντια στην αριστερά με την μονόπλευρη παρουσίαση των θέσεών της.

-          Το αίτημα των 300 μεταναστών είναι απόλυτα δίκαιο κι έχουν την συμπαράστασή μας. Δεν μπορεί ανθρώπους που μπορεί να βρίσκονταν και πάνω από δεκαετία στην Ελλάδα, που μπορεί να είχαν κάρτα, που μπορεί τα παιδιά τους να βρίσκονται για χρόνια στα ελληνικά σχολεία, να απαιτούνται εν μέσω κρίσης 150 ή 200 μεροκάματα για να διατηρήσουν την κάρτα του και να βρίσκονται εκτός νομιμότητας. Αυτό πρέπει να πάρει τέλος.

-          Το στερεότυπο ότι η Ελλάδα γίνεται ρεζίλι γιατί προβάλλονται εικόνες από την κινητοποίηση στο εξωτερικό είναι εντελώς λάθος. Την Ελλάδα τη συμφέρει να γίνει γνωστό σε όλη την Ευρώπη ότι, σε στιγμή μάλιστα μεγάλης οικονομικής κρίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση την έχει κάνει αποθήκη ανθρώπινης δυστυχίας κι ότι αυτό πρέπει να σταματήσει με την κατάργηση της συμφωνίας Δουβλίνο ΙΙ. Ρεζίλι, όμως, έγινε η Ελλάδα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που καταδικάζει το Βέλγιο ( μαζί με την Ελλάδα) γιατί επαναπροώθησε, με βάση μάλιστα την κοινοτική νομοθεσία, Αφγανό πρόσφυγα  στη χώρα μας, όπου δεν δίνεται άσυλο και όπου οι συνθήκες ζωής των προσφύγων είναι εξευτελιστικές.

-          Όλος ο θόρυβος που γίνεται αν οι 300 μετανάστες θα φύγουν στις 12 το μεσημέρι ή στις 5 το απόγευμα, αυτή η υστερία πολλών μέσων μαζικής ενημέρωσης, είναι υπαγορευμένη, έρχεται από ψηλά και επιχειρεί να αξιοποιήσει τα γεγονότα στη Νομική για δώσει τη χαριστική βολή στο πανεπιστημιακό άσυλο.

-          Δεν είναι Έλληνας όποιος ζητάει την κατάργηση του ασύλου, όπως ο κ. Σαμαράς. Το άσυλο είναι οργανικό στοιχείο του ελληνικού πολιτισμού. Στο πιο αρχαίο δράμα  που διασώζεται, τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, το θέμα είναι η παραχώρηση πολιτικού ασύλου από την πόλη του Άργους σε 50 γυναίκες υπό καταδίωξη από την Αφρική, πράγμα που κάνει ο λαός του Άργους με το επιχείρημα ότι έχουν και μια αργίτικη ρίζα.

-          Το πρόβλημα σήμερα είναι να αξιοποιήσουμε αυτό το γεγονός ώστε να δώσουμε την καλύτερη λύση στο μεταναστευτικό και προσφυγικό πρόβλημα : Κατάργηση της συμφωνίας Δουβλίνο ΙΙ, ώστε να μπορέσει το μεγαλύτερο τμήμα των προσφύγων να αποδράσει από το κρατητήριο που έχει εγκαταστήσει η Ευρ. Ένωση στην Ελλάδα και να πάει στις χώρες που επιθυμεί. Μαζική χορήγηση ασύλου, με το ίδιο αποτέλεσμα. Άμεση νομιμοποίηση όσων ζουν και εργάζονται χρόνια στη χώρα σε συνθήκες μαύρης εργασίας και εκμετάλλευσης. Ανθρώπινες συνθήκες φιλοξενίας.»




                                                            Αθήνα, 27/1/2011